Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Service σε κλαρίνο Buffet
#1
Music 
Καλησπέρα σε όλους τους φίλους!

Μόλις ολοκλήρωσα ένα γενικό σέρβις σε ένα κλαρίνο του Tseliga, το οποίο μου το είχε αφήσει το καλοκαίρι ερχόμενος στην Ελλάδα. Πρόκειται για ένα Buffet Crampon Bb HP του 1905 το οποίο με λίγο πιο κοντό βαρέλι έρχεται κανονικά στο B. Στο μήκος του είναι λίγο πιο κοντό από τα συνηθισμένα Bb HP. Απλά επειδή δεν υπάρχει κάπου κατοχυρωμένο ότι η Buffet είχε φτιάξει B natural κλαρίνα δε μπορούμε να είμαστε σίγουροι καθώς οι σφραγίδες δεν αναγράφουν τονικότητα. Πρόκειται για ένα εξαιρετικό όργανο. Προσωπικά το κορυφαίο κλαρίνο που έχω φυσήξει μαζί με το Α Buffet που έχω στην κατοχή μου.

Στις παρακάτω φωτογραφία βλέπουμε την εικόνα του κλαρίνου πριν το service!
   

- Αρχικά λύθηκε όλο το κλαρίνο

- Αφού καθαρίστηκε το ξύλο στη συνέχεια προχώρησα σε λάδωμα εσωτερικά και εξωτερικά και το άφησα ένα 24ωρο μέχρι να απορροφηθεί το λάδι.

- Συνάμα, άλλαξα τις τάπες και γυάλισα τα κλειδιά, έκοψα τη γέφυρα και τσέκαρα εάν χρειαζόταν να αλλαχτούν και οι φελλοί στο κάτω μέρος των κλειδιών. Στην προκειμένη περίπτωση δε χρειάστηκε κάτι τέτοιο.
   

- Στην πορεία και αφού το ξύλο απορρόφησε το λάδι προχώρησα στην αλλαγή των φελλών. 
   

- Κατάργησα το τρίτο κλειδί από τη δεξιά πλευρά του πάνω μέρους καθώς δεν το χρησιμοποιούμε στο παίξιμό μας και έκλεισα την τρύπα προσεκτικά με φελλό έτσι ώστε να μη χάνει αέρα.
   

- Έπειτα αλλάχτηκε ένα έλασμα το οποίο είχε χάσει τη δύναμή του και ξεκίνησε η συναρμολόγηση.

- Έγιναν οι τελικές μεταποιήσεις στις τάπες για να κάτσουν σωστά και το όργανο είναι τώρα στην κατάσταση που βλέπουμε στην παρακάτω εικόνα!
   
Reply
#2
Πολύ όμορφο!!! Μπράβο Σκαρε!!
Reply
#3
Εξαιρετική δουλειά, θα πρότεινα να εκλεινες με κερί την τρύπα...
Reply
#4
Μπράβο Σκάρε!!! Πολύ όμορφο κ γυαλιστερό! Παίξε μας τώρα κάτι!!!
Reply
#5
Πολλά συγχαρητήρια για τη δουλειά σου !!! έχω δύο διαφωνίες όμως !!!
1) γιατί κόβετε τη γέφυρα βρε παιδιά ;
2) γιατί αφαιρείτε το 3 κλειδί στο "δεξιό δείκτη" ;
Προσωπικα επειδή μου αρέσει ότι έχω να είναι όπως βγήκε απ το εργοστάσιο, δεν μου αρέσει να κάνω τέτοια πράγματα. Άσε που μου φαίνεται πολύ δύσκολο να παίξω με κομμένο κλειδί.
Απέριξα την αγορά ενός πολύ καλού οργάνου μια φορά ,επειδή είχε κομένη γεφυρα ,έλειπε το 3 κλειδί κ είχαν φορέσει δαχτυλίδι στο κάτω σκέλος του οργάνου, εκεί που συνδεοταν με το άνω.
Σιγούρα θα μου πείτε ,αφού έτσι μας βολεύει να παίζουμε, αλλά δεν άντεξα να μη το πω !!!
Σαν πάς στην Καλαμάτα και 'ρθεις με το καλό φέρε μ' ένα μαντίλι να δέσω στο λαιμό,να ναι μεταξωτό !!!
Reply
#6
Καλησπέρα Σάκη,

Θα απαντήσω ευθύς αμέσως στα ερωτήματά σου Wink

- Όσων αφορά τη γέφυρα...Στην ουσία η γέφυρα είναι που διαχωρίζει ένα κλαρίνο που είναι διπλό ντο με ένα άλλο που είναι μονό ντο..Τη γέφυρα την κόβουμε ή τη στραβώνουμε μετατρέποντας το κλαρίνο μας από διπλό ντο σε μονό για διάφορους λόγους και όχι μόνο για θέμα ευκολίας..Ο πρώτος και ο βασικότερος είναι πως κάποια εξειδικευμένα πράγματα πάνω στο όργανο δε γίνεται να γίνουν εάν έχουμε τη γέφυρα πάνω. Αυτό ισχύει για τα περισσότερα κομμάτια και ειδικότερα για τα Ηπειρώτικα. Στη συνέχεια υπάρχει και μεγαλύτερη ευκολία σε γρήγορα περάσματα, αρπίσματα κτλ...

- Το κλειδί τώρα αυτό επίσης κυρίως σε ηπειρώτικα περάσματα και όχι μόνο, είναι εμπόδιο συνήθως..Μπαίνει στη μέση ας το πούμε έτσι και δεν το χρησιμοποιούμε σχεδόν ποτέ εκτός από κάτι πολύ εξειδικευμένο.

Το κλαρίνο που λες το οποίο απέρριψες, το δαχτυλίδι που είχαν φορέσει ήταν προφανώς επειδή θα είχε κάποιο ράγισμα το όργανο, καλά έκανες και το απέρριψες αλλά όχι επειδή είχε κομμένη τη γέφυρα. Εξ άλλου, το κλειδί υπάρχει, γι αυτό κλείνουμε την τρύπα με φελλό έτσι ώστε εάν έρθει η ώρα να πουλήσεις το όργανο να το πουλήσεις όπως είναι ατόφιο. Γι αυτό κιόλας το λόγο εάν έχουμε σκοπό κάποια στιγμή να δώσουμε το όργανό μας καλό είναι τη γέφυρα να τη στραβώνουμε και όχι να την κόβουμε. Το θέμα είναι να μην έχουν πειραχτεί άλλα σημεία του οργάνου γιατί κάποιοι παραδοσιακοί έχουν την τάση να πειράζουν γενικά πράγματα, την ψυχή κτλ..

Ελπίζω να σε κάλυψα! Wink
Reply
#7
Σκάρε ναι. με κάλυψες. Δε διαφωνώ σε κάτι. Αλλά επειδή είναι διαφορετικο το είδος των τραγουδιών που παιζούτε εδώ κάτω (όχι τοσα ηπειροτικα) μου είναι απαραίτητο να παίζω με γεφυρωμενο κλειδί. Ειδικα όταν παίζω ματζόρε .επειδή κ στο κλαρίνο που έχω , είχαν κόψει το κλειδί, τρελάθηκα μέχρι να πάω σε έναν παππού στη Τρίπολη να το κολλήσω. Μου είπε τότε μάλλιστα ότι είμαι ο πρώτος που πάει εκεί για τέτοια δουλειά. ολοι πάνε για να τα κόψουν. Κ πώς πολύ σύντομα θα πάω να το κόψω πάλι. Για την ώρα πάντως δε το σκέπτομαι !!! σκάρε εσύ από που είσαι ;
Σαν πάς στην Καλαμάτα και 'ρθεις με το καλό φέρε μ' ένα μαντίλι να δέσω στο λαιμό,να ναι μεταξωτό !!!
Reply
#8
Οπότε χρησιμοποιείς του εναλλακτικούς δακτυλισμούς για Φα# - Ντο#?
Ο Παππούς ξέρει τι λέει Σάκη, κάποια στιγμή θα πας να το κόψεις από μόνος σου Wink  Κι εγώ πριν καιρό έτσι έλεγα, ήμουν αρνητικός σε κάτι τέτοιο..Όμως μαθαίνοντας πράγματα πάνω στο όργανο το διαπίστωσα από μόνος μου και το έκανα, όχι επειδή το λένε και το κάνουν οι άλλοι. 
Έχω καταγωγή από Θεσσαλία (Καρδίτσα) και από Ναύπλιο!  Smile
Reply
#9
Προσπάθησα σήμερα να παίξω το "παπακι" από σολ+ (κανονικό) και στην εισαγωγή με περιοριζε χρησιμοποιοντας τα δύο κλειδιά. Όχι ότι δε μπορούσα όμως. Επίσης όταν παίζω Λα- καλαματιανα (λα κανονικο) πάλι μου είναι δύσκολο με τα δύο κλειδιά. Έτσι λοιπόν πήγα κ το ξανά κόλλησα. Με προβλημάτισε όμως αυτό που έγραψες για πειραγμένη "ψυχη".αυτό είναι απαραίτητα κακό ; γιατί μόλις σήμερα την πείραξα κι εγώ. ΔΕΝ μου καλό έβγαινε η σολ#(κανονικη).έβγαινε λίγο πιο χαμηλή. Άνοιξα την τρύπα με ένα γυαλοχαρτο πολύ ελάχιστα κ έστρωσε κ αυτή κ οι πιο πάνω φωνές στο κούρδισμα. Επίσης νομίζω ότι γλύκανε στις ψηλές το όργανο κ δεν είναι τόσο τσιριχτο να το πω...
Σαν πάς στην Καλαμάτα και 'ρθεις με το καλό φέρε μ' ένα μαντίλι να δέσω στο λαιμό,να ναι μεταξωτό !!!
Reply
#10
(November 1st, 2016, 22:31)tseligas Wrote: Μπράβο Σκάρε!!! Πολύ όμορφο κ γυαλιστερό! Παίξε μας τώρα κάτι!!!

Έλα Tseliga, ορίστε το κλαρίνο σου..Πες μου πως σου φαίνεται  Wink







Σάκη, στα μινόρε καλαματιανά αναφέρεσαι σε τονικότητα ΛΑ- η σε χειρισμό ΛΑ-? 

Απαραίτητα κακό δεν είναι εαν ξέρεις τι κάνεις. Εάν είσαι σίγουρος για το πως θα πειράξεις κάτι κάντο αλλιώς ας το κάνει κάποιος πολύ καλός τεχνικός, όχι οποιοσδήποτε τεχνικός  Wink
Reply


Possibly Related Threads...
Thread Author Replies Views Last Post
  service zaxzax 25 26,279 January 25th, 2016, 11:02
Last Post: skaros
  Αναβιώνοντας ένα παλιό κλαρίνο skaros 6 6,551 February 23rd, 2015, 20:02
Last Post: chitowngreek

Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)